Frågor och svar
Automatisk betalning misslyckades
Svea Bank har uppdaterat sin betalningsmodul. Därför behöver din prenumeration göras om.
- Lägg en ny beställning på samma produkt som du har nu.
- Var noga med att välja din terapeut innan du godkänner betalningen.
- Välj faktura eller kortbetalning. Swish fungerar inte för prenumeration.
- Din gamla prenumeration kommer försöka genomföra automatbetalning några gånger och därefter automatiskt avslutas.
Om du behöver hjälp med detta är du välkommen att ringa eller eposta Kundtjänst så hjälper vi dig.
Hur gör jag en beställning med min dator?
Se filmen här.
Hur gör jag en beställning med min mobil?
Se filmen här.
Hur uppdaterar jag mina kontaktuppgifter?
Att hålla dina personuppgifter uppdaterade är viktigt för att du ska få en smidig service. Om du nyligen har flyttat, ändrat ditt telefonnummer eller e-postadress, kan du enkelt uppdatera dina uppgifter på Mineralstationen.se.
Följ dessa enkla steg:
- Logga in på Mineralstationen.se
- Gå till Adresser i din profil.
- Välj Redigera.
- Ange din nya adress och spara ändringarna.
Har du problem att logga in, klicka på ”Glömt ditt lösenord”.
Jag har problem med att logga in. Hur gör jag?
För att återställa ditt lösenord, klicka på ”Glömt lösenord” nedanför inloggningsfältet. Fyll sedan i din e-postadress så får du ett e-postmeddelande med instruktioner om hur du kan skapa ett nytt lösenord. Följ alla stegen i meddelandet för att snabbt och säkert återfå tillgång till ditt konto.
Hur gör jag för att tidigarelägga en leverans?
Om du vill få ditt nästa paket tidigare än planerat, gör så här:
- Logga in på Mineralstationen.se.
- Gå till Abonnemang.
- Välj Visa vid ditt abonnemang.
- Klicka på Förnya nu för att påskynda leveransen
Kan jag pausa min prenumeration?
Ja, du kan närsomhelst pausa din prenumeration. Logga in på Mineralstationen.se och ändra inställningarna för din prenumeration.
Hur hittar jag min faktura?
På Svea.com kan du snabbt hitta den information du behöver. Där kan du enkelt hålla koll på dina betalningar och se dina tidigare fakturor.
Gör så här:
- Gå till Svea.com
- Logga in med ditt BankID
- Som inloggad får du tillgång till en saldoöversikt där alla dina tidigare och aktuella fakturor finns tillgängliga. Här kan du också skriva ut din aktuella faktura för betalning.
Hur byter jag betalningsmetod?
- Logga in på Mineralstationen.se.
- Navigera till Abonnemang.
- Välj +Visa vid ditt abonnemang.
- Klicka på Byt betalmetod och följ instruktionerna.
Hur blandar jag Livlig och Laddad?
Du hittar receptet på sida 3 i Hälsojournalen.
Du kan ladda ned Hälsojournalen här.
Vad menas med att mineralerna är i kolloid form?
Vår produkt Laddad innehåller mineraler i kolloid form som är joniserade. Fördelen med kolloida mineraler är att de redan i munnen kan absorberas i slemhinnan på grund av deras minimala partikelstorlek. En enbart joniserad mineral kan inte detta eftersom mineralen har för stor partikelstorlek.
En kolloid mineral har en laddad atom. En laddad atom kallas för en jon. Ett joniserat tillskott innebär att det har en elektrisk laddning. Denna laddning kan antingen vara positiv (+) eller negativ (-). I en kolloid lösning har alla mineraler samma laddning, precis som det är när mineraler förekommer i en växt. Detta gör att det får plats fler mineraler i en kolloid lösning än i en enbart joniserad lösning av mineraler.
Kolloida mineraler har en partikelstorlek som är cirka 5000 gånger mindre än våra röda blodkroppar. Upptaget av mineraler i kolloid form startar redan i munnen. Mineralerna kan passera in och ut genom cellmembranen till skillnad mot mineraler av större partikelform.
Problemet med dagens föda, till skillnad från förr i tiden, är att frukter, bär och grönsaker inte innehåller den mängd kolloida mineraler som kroppen behöver för att fungera optimalt.
Jag är allergisk mot vissa födoämnen. Hur vet jag om jag kan använda era produkter?
Alla ingredienser i våra produkter är tydligt angivna i innehållsförteckningen. Om du är känslig eller har allergi mot något som anges där, är det upp till dig att avgöra om du vill prova produkten eller inte.
Vissa kunder som vet att de är känsliga (men inte allergiska) mot något i innehållsförteckningen, kan ändå vilja prova produkten på rekommendation av en terapeut. De brukar först prova en liten mängd på huden för att se om det uppstår någon reaktion. Om ingen reaktion inträffar på huden, kan man sedan prova en mindre mängd, mindre än en tesked, blandat med vatten. Om ingen reaktion inträffar kan klienten gradvis öka mängden för att testa sin tolerans för produkten.
Kan jag använda era produkter när jag är gravid?
Ja, våra produkter går bra att använda i samband med graviditet. För mer information, se respektive produktbeskrivning.
Är Livlig och Laddad lämplig för elitidrottare?
Ja, våra produkter Livlig och Laddad innehåller naturliga vegetabiliska näringsämnen. De är framtagna för att passa lika bra för motionärer som elitidrottare. Enda skillnaden är att du som elitidrottare bör tar en större mängd för att kompensera för din högre förbrukning av näringsämnen.
Allt som finns i produkterna deklareras på produktförpackningen samt här på vår hemsida. Vår filosofi är att naturligt är bäst. Som idrottare ska man kunna känna sig trygg med att använda Livlig, Laddad och fettsyratillskottet ArticMed Omega-3 som ett fullt godkänt och tillåtet kosttillskott.
Kan jag ta Livlig och Laddad på en annan tidpunkt än rekommenderat?
Vill du ta din drink tidigare än 30 minuter innan en måltid så går det givetvis bra. För optimalt upptag brukar vi säga 30 minuter före en måltid eller två timmar efter en måltid. Givetvis är detta inte skrivit i sten, passar det inte dig tidsmässigt så testa dig fram till vad som känns bra för dig. Har du en känslig mage och tarm kan det vara en fördel att ta tillskotten nära inpå en måltid.
Kan jag blanda min dryck i förväg?
Bäst är att blanda direkt när du ska dricka den. Det går också bra att blanda Omega 3 med Laddad och sedan tillsätta Livlig när det är dags att dricka. Blandar du drycken på morgonen och har för avsikt att dricka den på eftermiddagen är det fördelaktigt att förvara den i kylen. Detta för att näringsämnen degraderas med tiden. En varm vätska påskyndar denna process.
Var kommer färgen på Livlig från?
Färgen i betakarotenet är det som delvis färgar produkten. Vi använder betakaroten i stället för ren A-vitamin. Tyvärr kan vi inte byta ut betakaroten mot ren A-vitamin då det kan vara toxiskt i större mängder. Betakarotenet är däremot inte toxiskt och kan ombildas till A-vitamin i kroppen, baserat på hur mycket din kropp anser att du behöver. På detta vis så får du den rätta mängden A-vitamin just för din kropp. Ett alternativ om du vill slippa färgen är att blanda Livlig tillsammans med en smoothie.
Varför innehåller vissa av era produkter xantangummi (E415)?
Xantangummi används för att stabilisera produkten. Det är en olöslig fiber som kroppen inte kan absorbera men som har en gynnsam effekt för upptaget av produkten.
Varför använder ni stevia som sötningsmedel?
Stevian som vi använder är rent steviablad som är så naturligt det kan bli när det kommer till sötning utan att påverka den sammansatta synergin i vår blandning Livlig. Mängden stevia per skopa Livlig är cirka 19 mg.
Anledningen till att vi använder stevia är för vi inte vill få en glukosmättnad i cellen. Om vi använde fruktsocker i stället skulle vi behöva en större mängd, till att börja med för att få en sötma och sekundärt för att inte B-vitaminerna skulle göra sig kraftigt påminda (smaken av Bb-vitaminer övervinner smaken av stevia med god marginal). Fruktsockret i sig skulle orsaka en glukosmättnad vilket i sig skulle göra att cellmembranet minskade sitt upptag av resterade näringsämnen i vår produkt. Resultatet skulle då bli att du som konsument skulle få ett sämre upptag.
Stevia som sötningsmedel gör också att personer med diabetes kan använda vår produkt.
Jag tycker att produkten smakar lite för sött. Hur kan jag lösa det?
Ett sätt att få bort sötman är att blanda tillskotten i en smoothie. Du kan på så vis fortsätta att få i dig de näringsämnen som du saknar i en välbalanserad kost. Så länge smoothien består av endast vatten, frukt, bär eller grönsaker kommer det inte påverka synergin i produkten nämnvärt.
Du hittar flera goda recept på smoothie i vår hälsojournal.